Online afspraken vs. afspraken via telefoon

De hedendaagse consument

Tegenwoordig kan je in enkele klikken op het internet al heel veel bereiken. Denk aan online shoppen, take-away, … De huidige consument houdt van gemak en wil snel iets bereiken op korte tijd. Dus waarom wachten tijdens de openingsuren om een afspraak te maken bij je kapper, gemeente, boekhouder, … als je dit 24/7 kan inplannen?

Win-Win voor iedereen!

De voordelen van een online agendasysteem zijn tweeledig. Zowel de klant als ondernemer hebben er baat bij. We zetten ze hier even op een rijtje.

1. Voordelen voor je klant

24/07 online

Je klanten kunnen op eender welk moment een afspraak boeken zonder rekening te houden met de openingsuren. Je agenda is 24/7 online beschikbaar. Klanten krijgen onmiddellijk bevestigingsmails en herinneringsmails. Zo verklein je de kans dat er mensen niet komen opdagen.

Gratis en snel

Een afspraak maken vanuit het buitenland kan ook eenvoudig verlopen. Gratis en snel een afspraak boeken vanuit eender welke plek. Ook de kosten van een telefoongesprek kunnen al snel oplopen dus waarom niet voor the easy way out kiezen?

Online kassa

De mogelijkheden zijn eindeloos. Een online agendasysteem kan ook gekoppeld worden aan een betalingssysteem. Indien dit een meerwaarde is voor je onderneming om voorafbetalingen te ontvangen, kan dit geïmplementeerd worden. Dit is wel afhankelijke van het online agendasysteem dat je aankoopt.

2. Voordelen voor je onderneming

Volledige controle over je planning

Als ondernemer bepaal je zelf hoe de agenda(‘s) binnen je bedrijf ingedeeld worden. Je kan zelf je beschikbare momenten instellen en je klanten boeken een moment wanneer het hen het beste uitkomt.

Voorkom vergeten afspraken

Door het versturen van automatische bevestigingen en reminders ga je veel minder ‘no-shows’ hebben. De automatisering zorgt er ook voor dat je tijdsblokken meteen terug vrijkomen na een annulatie. Klanten kunnen afspraken ook meteen opslaan in hun elektronische agenda. Daarbovenop zorgt dit voor een betere klantenservice. Double check✔️

Minder telefoonverkeer

Klanten moeten geen rekening houden met openingsuren om een afspraak te kunnen boeken. Wachttijden aan de telefoon kunnen ook perfect vermeden worden, waardoor klanten minder snel zullen afhaken. Dit zorgt er ook automatisch voor dat je klantenportefeuille stijgt.

 

Ben jij ook overtuigd van deze win-win situatie is? Indien je vragen hebt over het Appoint online agendasysteem, helpen we jou met veel plezier verder!